Bilgi Paylaşıldığında güzeldir

29 Kasım 2012 Perşembe

Proteus Devreleri

Step Motor Devresi 1 
Hızlı Ayarlı Step Motor Devresi

PIC16F876 ile yapılmış LCD ekranlı adım ayarlı ve hız ayarlı unipolar stepmotor kontrol devresi.

Bu uygulamayı bir istek üzerine hazırlamıştım.  gerçekte deneme şansım olmadı ancak proteus simülasyonunda normal çalışıyor. test etmeden garanti veremem ama uygulamanın iyi çalışacağından eminim.
DEVRENİN ÇALIŞMASI:
Devredeki [SAG] , [SOL] , [DUR] butonları adından anlayacağınız gibi step motoru sağa, sola döndermeye ve durdurmaya yarıyor.  RA0 pinine bağlı 10k pot ile stepmotorun kaç adım dönmesi gerektiği ayarlanır.  burası en fazla 1023 olarak girilir ve bu değer LCD ekrandan okunur.  RA1 pinine bağlı 10k pot ise motorun dönme hızını ayarlar.  stepmotorun dönmesi sırasında konumu LCD ekrandan okunabilinir.
stepmotoru unipolar kullandım ve ULN2003 ile sürdüm. eğer motorunuzun akımı 500ma den daha büyük ise çıkışları uygun güçte transistörle güçlendirmelisiniz.


 Sabir Ayarlı Step Motor Devresi

Dosyaları İndir


Step Motor Devresi 2
16f88 step motor kontrolü

PIC16F88 ile yapılmış hız ayarlı Unipolar stepmotor kontrol devresi.

Bu uygulamayı birinin isteği üzerine hazırlamıştım ve breadboard üzerinde denedim.
DEVRENİN ÇALIŞMASI:
[SAG] butonu stepmotoru sürekli sağa dönderir. [SOL] butonu ise sürekli sola. [DUR]butonuda motoru durdurur. [DEMO] butonuna basınca step motor 150 adım sağa ve 150 adım sola döner ve bu işlemi sürekli tekrarlar taki [DUR] butonuna basana kadar.
Devredeki ledler monitörleme amaçlıdır. motor sağa gönnerken MSAG ledi yanar. sola dönerken ise MSOL ledi ışık verir. eğer [DEMO] butonuna basılıp demo moduna alınmışsa motorun sağa döndüğü esmada DSAG , sola dönerken ise DSOL ledi ışık verir.
RA0 pinine bağlı 10k pot ile step motorun dönme hızı ayarlanır.
KAYNAK DOSYALAR:
PIC16F88 yazılımı proton basic ile yazıldı. devrenin şemasını, .bas dosyası, hex dosyası, proteus isis için .DSN dosyasını aşağıdan indirebilirsiniz.


Dosyaları İndir

Step Motor Devresi 3
16f84A İle step motor kontrolü

Devre PIC16F84 ile Step motor kontrol ediyor sağ yazan butona basınca motor sürekli sağa döner sol
yazan butonda ters yöne döderir dur butonu ise motoru durdurur.
Motorun hız ayarını osilatör frenkansını değiştirerek ayarlanır kristal yerine RC
osilatör bağlanıp R direncinin değeri potla değiştirilerek hız ayarı eklenebilir


Dosyaları İndir

Diğer Proteus Devreleri





0 yorum: